maandag 8 maart 2010

Heleboel

Zo weer eens even een kleine update hier van ons monster.

Wat is er eigenlijk allemaal gebeurd.........?? Een hoop en toch ook weer niet heel veel. Het begon met anderhalve week geleden toen Fedor tijdens het wandelen in een kuiltje stapte. Direct piepen en zijn linker pootje omhoog houden, om vervolgens 1 minuut later weer te rennen en te vliegen. Hij bleek toch wel wat meer last te hebben dan hij wilde toegeven, want steeds na rusten of na spelen trok hij even wat met het pootje. De afgelopen week heeft hij dus aan de lijn gelopen als we naar buiten gingen om hem een beetje rustig te houden. Nu lijkt het weer goed te gaan.
Vervolgens hadden we hem maandag gewogen en woog hij 33,4 kg. Hij was dus toch weer 2 kilo aangekomen. 's Avonds ging hij weer eens fors aan de diaree, dus ik heb weer 2 gebroken nachten gehad :-(. De ontlasting is de rest van de week een beetje blijven kwakkelen. Dan weer vast en dan weer dun, dus hadden we de brokken weer geminimaliseerd (werkte vorige keer ook). Vandaag weer gewogen en hij gaf toen weer 33,4 kg aan. Dat zou dus betekenen dat hij helemaal niets aangekomen is afgelopen week. Gaan morgen nogmaals wegen, kijken of het wel klopte en zoja......weer even overleggen met Ria!

Afgelopen weekend zijn we 2 daagjes naar Drente geweest. Naar het hof van Saksen. Vrienden van ons hadden daar een huisje en we waren voor het weekend uitgenodigd. Dit was erg geslaagd. Fedors vriendje Buddy (Lapje van 6 maanden) was er ook en die 2 hebben heerlijk gespeeld met elkaar. Af en toe een kleine machtstrijd, en de winnaar was steeds verschillend. We hebben in een geweldig losloopgebied gelopen, alleen stond de route niet helemaal goed aangegeven, waardoor we uiteindelijk een half uur te lang gelopen hebben (we konden de gekleurde paaltjes niet meer vinden). Fedor deed dit prima, maar was daarna wel afgedraaid. Buddy niet, die had nog energie voor 10, dus Fedor moest een beetje beschermd worden. Hoewel.....hij kan flink snauwen als ie een andere hond zat is hahaha. Tevens hadden ze op het park zelf een mooi losloopveld voor honden. Keurig omheind, dus ook een mooie plek om met Fedor te oefenen terwijl hij niet aan de lijn zat. We hebben oa HIER geoefend. Doet hij thuis en aan de lijn meestal prima, nou gister los dus niet. Hij vertikte het om te komen en liep alleen maar weg. Steeds als je in de buurt kwam zette hij het op het rennen. Dan is zo'n veldje nog best groot :-(!! Wat wel erg leuk was, was dat er ongeveer 5 cm sneeuw daar lag. We hebben dus heerlijk in de sneeuw gelopen, terwijl de zon volop scheen. wat wil je nog meer!

Vanvond weer puppytraining. Eens kijken wat we nu weer voor oefening gaan krijgen. Mag van mij wel iets meer opvoedingsgericht. Zit en Af weet ik ondertussen nu wel!! En Fedor ook!!

1 opmerking:

  1. He Fedor,
    Jij ook last van je pootje gehad...? Met die van mij gaat het nu weer goed. Ik heb verplicht rust moeten nemen, niet uitbundig spelen met mijn broers en niet los lopen (want als ik los loop dan ga ik gek doen, daar kan ik ook niets aan doen). Dat valt inderdaad niet mee want ik wil zo graag STUITEREN. Met mijn oortje gaat het nu weer goed, de ontsteking is weg. En wat betreft mijn tandjes... ja het vrouwtje reageerde zo enthousiast bij de eerst die ze vond dat ik ze nu maar gewoon uitspuug.....zij ook weer blij moet je maar denken....
    Nou broer, ik lees dat je de 33 kilo bent gepasseerd. Ik zit rond de 29 kilo en kom de laatste weken tussen de kilo en anderhalve kilo per week aan.Krijg nu drie maal per dag 330 gram vlees aangevuld met twee handjes brokjes (hoop altijd dat de baas me eten geeft, die heeft grotere handen...) en tussendoor regelmatig een botje, een worteltje, een stukje komkommer ofzoiets.
    He broer, tot horens/mails
    knuffel Fellow

    BeantwoordenVerwijderen