maandag 12 juli 2010

ONWEER.....BANG!!!!!

Afgelopen weekend waren we met z'n drietjes naar de ouders van het vrouwtje gegaan op de camping in Epe. Hartstikke leuk, want dat is lekker in de bossen en bij het Veluwe meer. Dat betekende dus 's ochtends en 's avonds een klein stukje lopen in het bos (kijken of ik nog wild zag, maar er waren alleen konijnen en die zie ik al elke dag) en 's middags in de schaduw bij het Veluwe meer en dan heerlijk zwemmen met de baasjes samen. Geweldig vind ik dat!! Nu was het erg warm natuurlijk en ze hadden voor zaterdagavond onweer voorspeld. Dat kwam er ook. Veel regen (hadden ineens een eigen zwembad voor de deur van de tent :-)) en ook best wel veel lichten en donderen. Deed me allemaal niets. Ik lag heerlijk te dromen van het zwemmen van die middag.
Nadat de baasjes dachten dat de ergste regen en onweer voorbij was, gingen we slapen in de voortent. Erg gezellig, want dan kan ik weer vlak voor de luchtbedden op de grond liggen en ben ik zo lekker dichtbij. Na een uurtje te hebben geslapen, werd ik wakker en leek het of de hel was losgebroken buiten. Zulke harde klappen en zoveel lichten. Vrouwtje en baasje zeiden al dat dit het ergste onweer was wat ze hebben meegemaakt (hoewel ze al veel onweer in het buitenland hebben gehad met kamperen) en het vrouwtje was zelf een beetje bang. Nou ik ook!!!!! Ik ben eerst maar een rond gaan kijken of ik niet onder de caravan kon wegkruipen. Helaas. Toen zag ik dat het bovenste deel van de caravandeur open stond. Ben dus maar gaan kijken of ik dan in de caravan kon komen, maar dat vond het vrouwtje niet goed. Uiteindelijk ben ik maar tussen het vrouwtje en het baasje in gaan liggen (stijf tegen ze aan), tot dat het na een minuut of 10 minder werd. Toen ben ik weer opgestaan en netjes naast de luchtbedden gaan liggen. Het heeft daarna nog wel geonweerd, maar dat was echt niets meer vergeleken eerder in de nacht. Maar jeetje, wat was ik bang!!!!

1 opmerking:

  1. Ach wat een vreselijk spannend nachtje heb je meegemaakt. Gelukkig is het allemaal weer goed gekomen. Dikke knuf

    BeantwoordenVerwijderen